Všeobecné obchodní podmínky
- Definice
- Obchodní podmínky pracují s následujícím pojmoslovím a zkratkami:
- „VOP“ se rozumí tyto Všeobecné obchodní podmínky,
- „Smlouvou“ se rozumí smlouva uzavřená mezi Poskytovatelem a Spotřebitelem, jejíž předmětem je (i) zajištění kurzu, a (ii) dodání digitálního obsahu Objednateli za podmínek uvedených v těchto VOP,
- „Poskytovatelem“ se rozumí Československý spolek mediků, IČO: 228 43 442 se sídlem Syllabova 19, 703 00 Ostrava, zapsán v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl L, vložka 9481,
- „Objednatelem“ se rozumí jakákoliv osoba, která s Poskytovatelem uzavřela Smlouvu, nebo s ním jinak jedná,
- „Spotřebitelem“ se rozumí každá fyzická osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti, resp. samostatný výkon svého povolání uzavírá Smlouvu s Poskytovatelem, nebo s ním jinak jedná,
- „OZ“ se rozumí zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů,
- „Smluvními stranami“ se rozumí Poskytovatel a Objednatel.
- Obchodní podmínky pracují s následujícím pojmoslovím a zkratkami:
- Působnost, změna a neúčinnost VOP
- Tyto VOP upravují vzájemná práva a povinnosti Smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě Smlouvy uzavřené mezi Poskytovatelem a Objednatelem, které vznikají na základě návrhů na uzavření Smlouvy zprostředkovaných skrze internetové stránky (webu) opackonamedinu.cz/.
- VOP tvoří nedílnou součást každé Smlouvy.
- Smlouva se řídí VOP ve znění ke dni uzavření konkrétní Smlouvy.
- V případě rozporů mezi ujednáními ve Smlouvě a zněním VOP mají přednost ujednání ve Smlouvě.
- VOP vylučují použití veškerých jiných smluvních nebo vzorových podmínek, na které mohlo být Poskytovatelem odkázáno.
- Uzavření Smlouvy
- Smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce.
- Vyplnění formuláře pod podrobnostmi o kurzu (tzv. „Předběžná registrace“) a jeho odeslání je návrhem na uzavření Smlouvy ze strany Objednatele.
- Zakliknutím pole ve formuláři „Předběžná registrace“, které obsahuje popis ve znění „Souhlasím se všeobecnými obchodními podmínkami“ vyjadřuje Objednatel souhlas s použitím VOP pro právní vztah mezi ním a Poskytovatelem, který vzniká na základě Smlouvy nebo v souvislosti s ním, a tedy VOP výslovně přijímá ve smyslu § 1753 OZ.
- V reakci na návrh na uzavření Smlouvy (vyplnění formuláře „Předběžná registrace“) vystaví Poskytovatel fakturu, kterou zašle Objednateli do jeho e-mailové schránky.
- Zaplacení stanovené smluvní ceny je bezvýhradným přijetím návrhu na uzavření Smlouvy ze strany Objednatele. Tímto okamžikem je Smlouva uzavřena.
- Od okamžiku uzavření Smlouvy vznikají mezi Poskytovatelem a Objednatelem vzájemná práva a povinnosti, jež jsou vymezeny Smlouvou a VOP, a dále obecně závaznými právními předpisy v částech, které výslovně neupravuje ani Smlouva, ani VOP.
- Objednatel uzavřením Smlouvy na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 a § 1766 OZ.
- Poskytovatel si vyhrazuje právo nepřijmout objednávku na kurz, který je zcela naplněn, a to bez náhrady. Byla-li v takovém případě zaplacena Smluvní cena, bude Objednateli vrácena bez zbytečného odkladu, a to za použití stejné platební metody, která byla použita k provedení transakce.
- Objednatel v postavení spotřebitele
- Objednatel v postavení spotřebitele uzavřením Smlouvy potvrzuje, že před uzavřením Smlouvy obdržel od Poskytovatele v dostatečném předstihu jasná a srozumitelná sdělení o skutečnostech ve smyslu § 1811 OZ, a to v českém jazyce.
- Směřovalo-li jednání Smluvních stran k uzavření Smlouvy a použil-li při něm Poskytovatel výhradně alespoň jeden komunikační prostředek, který umožňuje uzavřít Smlouvu bez současné fyzické přítomnosti Smluvních stran, Objednatel v postavení spotřebitele uzavřením Smlouvy potvrzuje, že před uzavřením Smlouvy obdržel od Poskytovatele v dostatečném předstihu sdělení ve smyslu § 1820, § 1824 a § 1826 OZ.
- Platební a dodací podmínky
- Cena za kurz je uvedena u každého z kurzů na internetové stránce (webu) opackonamedinu.cz/, a dále ve vystavené faktuře (bod 3.4 VOP). Jednotlivé ceny jsou uváděny v CZK, a to včetně DPH.
- Poskytovatel si vyhrazuje právo zavést slevu ze Smluvní ceny. O případných slevách budou zájemci o kurz informováni na internetové stránce (webu) opackonamedinu.cz/ či s ní spojených sociálních sítích.
- V současné době je možné úhradu provést pouze bankovním převodem (v měně CZK či EUR).
- Poskytovatel pracuje na implementaci platební brány, která se v blíže nespecifikovaném termínu stane další možnou platební metodou.
- Nedílnou a neoddělitelnou součástí ceny kurzu jsou výukové materiály. Jedná-li se o kurz spojený se simulací přijímacích zkoušek, je nedílnou a neoddělitelnou součástí ceny takového kurzu rozhraní, v němž simulace probíhá. Poskytovatel si vyhrazuje právo případně poskytnout další nedílné a neoddělitelné součásti ceny kurzů s účelem zajistit hladký průběh pořádaných kurzů.
- Výukové materiály jsou dodány prostřednictvím e-mailové schránky, jejíž adresa byla zadána do formuláře „Předběžná registrace“. Daný e-mail obsahuje přístupový odkaz na server nacházející se na komunikační platformě Discord, na němž probíhají kurzy. Na tomto serveru se mj. nachází odkaz na cloudové úložiště, kde jsou přechovávány výukové materiály.
- Příslušný e-mail s přístupovým odkazem je poskytnut až po uhrazení celé smluvní ceny na účet Poskytovatele.
- Právo odstoupit od Smlouvy
- V případě uzavření Smlouvy distančním způsobem má Spotřebitel právo odstoupit od Smlouvy do 14 dnů ode dne následujícího po dni, ve kterém byla Smlouva uzavřena.
- Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí Spotřebitel informovat Poskytovatele formou jednostranného právního jednání, a to na e-mailovou adresu orders@opackonamedinu.cz.
- Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od Smlouvy, postačuje odeslat e-mail s právním úkonem před uplynutím 14denní lhůty.
- Smluvní cena bude Objednateli vrácena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo Poskytovateli doručeno odstoupení od Smlouvy.
- Pro vrácení platby bude použita stejná platební metoda, která byla použita k provedení transakce.
- Pokud bylo započato s plněním před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení od Smlouvy s předchozím výslovným souhlasem Spotřebitele, toto právo zaniká. Výslovný souhlas Spotřebitele je dán zakliknutím pole ve formuláři „Předběžná registrace“ s popisem ve znění “Souhlasím s poskytnutím přístupu ke kurzu a materiálům s ním spjatých před uplynutím 14denní zákonné lhůty pro odstoupení od smlouvy.”
- Stornopoplatky
- Informaci o zrušení kurzu ze strany Objednatele přijímá Poskytovatel pouze
na e-mail orders@opackonamedinu.cz. Při zrušení kurzu jsou účtovány storno poplatky. - Při zrušení kurzu dříve než sedm dní před jeho konáním je účtován stornopoplatek ve výši 500 Kč z ceny kurzu (včetně DPH).
- V případě zrušení kurzu v době mezi sedmi dny a jedním dnem před začátkem kurzu jsou účtovány stornopoplatky ve výši 50 % ceny kurzu (včetně DPH).
- V případě zrušení kurzu v den kurzu jsou účtovány stornopoplatky ve výši 100 % ceny kurzu (včetně DPH).
- Tímto oddílem není dotčeno právo na odstoupení od Smlouvy.
- Informaci o zrušení kurzu ze strany Objednatele přijímá Poskytovatel pouze
- Ochrana osobních údajů
- Při uzavírání Smluv může Poskytovatel požadovat osobní údaje Objednatele.
- Poskytovatel je ze zákona povinen chránit a zabezpečit poskytnuté osobní údaje.
- Poskytovatel chrání Objednatelem poskytnuté osobní údaje před neoprávněným zpřístupněním nebo užitím.
- Rozhodné právo a soudní příslušnost
- Smlouva jakož i právní vztahy se Smlouvou související, včetně souvisejících mimosmluvních závazkových vztahů a otázek platnosti a následků neplatnosti Smlouvy, se řídí právem České republiky, zejména OZ.
- Objednatel v postavení Spotřebitele se dále informuje, že v důsledku této volby práva České republiky není zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva České republiky uvedené v první větě jinak použila.
- Všechny spory mezi Poskytovatelem a Objednatelem vzniklé na základě Smlouvy a/nebo v souvislosti s ní budou rozhodovány soudy, jejichž pravomoc a věcnou a místní příslušnost určují obecně závazné právní předpisy (vč. mezinárodních smluv a přímo použitelných předpisů Evropské unie).
- Poskytovatel informuje, že Objednatel v postavení Spotřebitele se kromě soudního řešení spotřebitelských sporů vzniklých ze Smlouvy může se stížností nebo návrhem také obrátit na orgán mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869. ČOI vyřizuje stížnosti a návrhy na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů způsobem a za podmínek stanovených příslušnými obecně závaznými právními předpisy.
- Závěrečná ustanovení
- VOP jsou vyhotoveny pouze v českém jazyce.
- Veškeré případné překlady VOP do cizích jazyků jsou pouze orientační povahy
a v případě nesouladu mezi českým zněním VOP a jejich překladem (zejm. v případě sporu o výklad pojmů obsažených ve VOP) má přednost znění VOP v českém jazyce. - VOP nabývají platnosti a účinnosti dne 2.12. 2024.